Cyfrowy system obsługi klientów Wydziału Komunikacji Starostwa w Stargardzie został wprowadzony we wtorek, 15 maja. Po kilku dniach od chwili jego wdrożenia widać, że ułatwił znacznie obsługę interesantów, przyczyniając się głównie do rozładowania kolejek. Zwiększył też komfort obsługi oraz pracy osób, rejestrujących auta i wydających prawa jazdy.
Teraz nadszedł czas na wprowadzenie internetowej rezerwacji. Zająć miejsce bez wychodzenia z domu będzie można już od poniedziałku, 21 maja. 

Przed udostępnieniem tej opcji użytkownikom, zostały przeprowadzone testy internetowej aplikacji. Wypadły pomyślnie, system sprawnie rejestruje interesantów, którzy zalogują się na specjalnej platformie, udostępnionej przez operatora. Po przetestowaniu funkcjonalności aplikacji nie będzie już przeszkód, by rezerwację przez internet udostępnić od początku przyszłego tygodnia.
Aplikacja internetowej rejestracji jest intuicyjna i przejrzysta. Podajemy niżej dziesięć kroków, które zagwarantują szybkie zarejestrowanie się w Wydziale Komunikacji za pośrednictwem Sieci:

1.    Wchodzimy na stronę: http://webqms3.pl/spstargard
2.    Wyświetla się pulpit operacyjny pod hasłem: „Status kolejek”.
3.    Na dole strony trzy zakładki: „Podgląd kolejki”, „Umawianie wizyt” i „System kolejkowy QMS”.
4.    Chcąc zarejestrować się, klikamy w „Umawianie wizyt”.
5.    Otwiera nam się menu, podzielone na trzy grupy: „Rejestracja pojazdów”,” Sprawy bieżące” i „Prawa jazdy”. Wybieramy z zestawienia interesujący nas dział.
6.    Po wyborze właściwej opcji, wybieramy: „Kontynuuj”.
7.    Otwieramy  kalendarz, który umożliwia wybór daty. Po prawej stronie kalendarza dokonujemy wyboru dostępnej godziny.
8.    Po ustaleniu daty i godziny, wybieramy przycisk „Kontynuuj”- następuje weryfikacja użytkownika.
9.    Po potwierdzeniu, system wygeneruje specjalny kod dostępu, który  wpisujemy na ekranie biletomatu. Przypomina, że bilet należy wydrukować w oznaczonym dniu na 10 minut przed umówioną wizytą. Nieodebranie biletu jest równoznaczne z anulowaniem rezerwacji.
10.  Zajmując miejsce w kolejce za pośrednictwem internetu, dokonujemy rezerwacji na następny dzień roboczy.