Archiwalna Strona Z rondem w Lipniku- już na półmetku - Powiat Stargardzki

Bez przeszkód i zgodnie z harmonogramem toczą się prace przy budowie ronda i modernizacji odcinka drogi powiatowej, do węzła „Stargard Zachód” z krajową „Dziesiątką”. Przyjęta technologia wzmocnienia i stabilizacji gruntu pozwoliła na dalsze prowadzenie robót, bez konieczności zakładanego wcześniej całkowitego wyłączenia remontowanego odcinka drogi. Pozwala to na dalsze prowadzenie ruchu, kierowanego wahadłowo z użyciem sygnalizacji świetlnej.

Firma Strabag- wykonawca inwestycji Zarządu Dróg Powiatowych- kontynuuje prace budowlane, prowadzone już dalej w kierunku węzła z drogą „S- 10”. Niemal w całości gotowe jest już rondo z wyodrębnionymi pasami ruchu, które umożliwią płynny przejazd zarówno jadącym do i ze Szczecina, jak i kierowcom, którzy usiłowali dotychczas włączyć się do ruchu z Grzędzic i Lipnika.

Gotowa jest również droga dojazdowa, która połączy z remontowanym odcinkiem pobliskie posesje w Lipniku, razem z siedzibą spółki Wodociągi Zachodniopomorskie. Wybudowano także nowe zatoki przystankowe oraz oświetlenie. Wykonawca przełożył też i zmodernizował infrastrukturę wodno- kanalizacyjną, elektryczną i teletechniczną.

Najwięcej problemów sprawiała tymczasem perspektywa remontu odcinka w stronę węzła „Stargard Zachód”. Niestabilny i podmokły grunt powodował wcześniej zapadliska jezdni. Przyjęto więc wymianę torfowego podłoża, niemal do 4 m głebokości. Wiązało się to z koniecznością wyłączenia drogi z ruchu, głębokich wykopów oraz transportu ziemi ciężarówkami z miejsca budowy.

Ostatecznie, po wnikliwej analizie, wykonawca zaproponował  inną technologię wzmocnienia podłoża pod remontowana jezdnią. Zamiast wymiany ziemi zastosowano  kolumny żwirowe, wbijane w odległości prawie dwóch metrów od siebie. Łącznie w gruncie pod jezdnią umieszczonych zostanie 540 sztuk kolumn, które zapewnią wzmocnienie i stabilność podłoża. Zmiana technologii została uzgodniona z projektantem inwestycji oraz Zarządem Dróg Powiatowych. Przyjęta metoda nie jest również droższa od wcześniej zakładanej. Co najważniejsze, umożliwia dalsze prowadzenie ruchu.

Obecnie ruch  wahadłowy  odbywa się lewym, nowo wybudowanym pasem jezdni. W ciągu kilku najbliższych dni gotowy ma być także prawy pas, na który zmotoryzowani skierowani zostaną ponownie, po zakończeniu kolejnego etapu prac budowlanych.

Koszt realizacji całej inwestycji wyniesie 8,4 mln. zł brutto. Kwota 3 mln zł pochodzi w ramach dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zakończenie wszystkich prac wyznaczono na 27 września 2018 r.

Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia. Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Archiwalna Strona