Przybyło rond. A to jeszcze nie koniec...
Po trzech miesiącach przywrócono ruch w Centrum Stargardu, na odcinku ulic Szczecińskiej i Wyszyńskiego po wybudowaniu nowego ronda. Prace budowlane toczą się jeszcze, możliwy jest jednak przejazd pod wiaduktem kolejowym. Zniknęła więc konieczność uciążliwych objazdów, by dostać się na Szczecińską. Firma Strabag- generalny wykonawca Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego- rozpoczęła teraz przebudowę wjazdów na nowe rondo od strony ulic: Bema i 11 Listopada.
Oznacza to zamknięcie odcinków tych ulic, które potrwa przynajmniej przez najbliższy miesiąc. Odblokowanie Centrum Stargardu poprawia natomiast płynność ruchu, łagodząc efekty spiętrzenia miejskich i powiatowych inwestycji drogowych. Zintegrowane Centrum Przesiadkowe, wybudowane kosztem 26 mln zł, ma zostać oddane do użytku pod koniec grudnia tego roku. To największa komunikacyjna inwestycja Miasta Stargardu, dofinansowana z funduszy unijnych.
Strabag realizuje również bez przeszkód największa inwestycję drogową Powiatu Stargardzkiego. Gotowe jest już nowe rondo w Lipniku, trwają natomiast prace przy wymianie gruntu i przebudowie nawierzchni odcinka drogi powiatowej w stronę węzła Stargard- Zachód krajowej „S- 10”. Wykonawca zapewnia, że i tu roboty budowlane przebiegają zgodnie z planem, przyjęta zaś nowa technologia wymiany podmokłego i niestabilnego gruntu, wyeliminowała konieczność wyłączenia z ruchu remontowanego odcinka drogi.
Koszt modernizacji drogi powiatowej, razem z budową ronda w Lipniku, wyniesie ogółem 8,4 mln zł brutto. Inwestycję dofinansowano również z funduszy unijnych, w ramach RPO Województwa Zachodniopomorskiego. Termin zakończenia prac w Lipniku, Zarząd Dróg Powiatowych wyznaczył na 27 września 2018 r.
Teraz kolejny ruch należy do szczecińskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zarządca sieci dróg krajowych, mając gotowe projekty i pozwolenia budowlane, planował w Stargardzie rozpoczęcie jeszcze w tym roku budowy dwóch rond u zbiegu ulic: Bydgoskiej, Obwodnicy Starego Miasta i M. Skłodowskiej- Curie oraz Gdańskiej, Morskiej i Szosy Maszewskiej. Niestety, ponownie dał znać o sobie rynek wykonawcy. Firmy, które stanęły do przetargu złożyły oferty, przekraczające znacznie kosztorys inwestycji. W tej sytuacji GDDKiA wystąpi do Ministerstwa Infrastruktury o zwiększenie dofinansowania obu projektów. Oznacza to przesunięcie w czasie terminu rozpoczęcia budowy.