„Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mieszkanie dla absolwenta
Celem Programu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mieszkanie dla absolwenta, jest wzrost niezależności oraz ułatwienie aktywności zawodowej i społecznej poprzez zapewnienie samodzielnego mieszkania spełniającego indywidualne kryterium dostępności.
Nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym lecz nie później niż do dnia 31.12.2023 r.
Adresatem Programu są osoby, które posiadają:
- orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku osób z niepełnosprawnością narządu słuchu,
- posiada status absolwenta szkoły podstawowej, ponadpodstawowej (wszystkich typów szkół)
lub szkoły wyższej, uzyskany w okresie 36 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku;
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- złoży oświadczenie o braku możliwości zamieszkania w miejscowości realizowania aktywności zawodowej;
- złoży oświadczenie o poszukiwaniu zatrudnienia lub o podjętym zatrudnieniu.
Dofinansowanie jest udzielane maksymalnie na okres 36 miesięcy.
Dofinansowanie dotyczy wszystkich kosztów wymienionych w umowie najmu ponoszonych przez beneficjenta.
Adresat Programu składa wniosek w „Systemie Obsługi Wsparcia” (SOW) o przyznanie dofinansowania na wynajem lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego spełniającego indywidualne kryterium dostępności dla beneficjenta.
Poniżej znajduje się film prezentujący możliwość złożenia wniosku elektronicznie w ramach programu.
Wszystkie osoby niepełnosprawne gorąco zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego na platformie ePUAP. Złożenie wniosku o dofinansowanie w sytemie SOW może być pierwszym, ale jakże ważnym krokiem zmierzającym do korzystania z zalet całej gamy usług i instrumentów dostepnych w przestrzeni publicznej dla posiadaczy podpisu elektronicznego/Profilu Zaufanego na platformie ePUAP. Więcej informacji o tym, jak zakłada się Profil Zaufany, włącznie z filmem instruktażowym znajdują się na portalu SOW, a także:
- na Portalu Profilu Zaufanego,
- na Portalu OBYWATEL.GOV.PL,
- na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji.
SKŁADANIE WNIOSKÓW W SYSTEMIE SOW (ONLINE) UŁATWIA UBIEGANIE SIĘ O POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU, BEZ KOLEJEK I BEZ BARIER.
Konto do składania wniosków można założyć na portalu Systemu Obsługi Wsparcia pod tym adresem: https://sow.pfron.org.pl/
Aby skorzystać z pełnej wersji systemu należy posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny (płatny) lub profil zaufany ePUAP (darmowy). Informacje oraz wideoporadnik dotyczący profilu zaufanego można znaleźć pod adresem https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/jst/filmy/film-informacyjny-jak-zalozyc-profil-zaufany/index.html
Pełną informację na temat rejestracji, funkcjonowania systemu oraz wideo poradniki dotyczące zakładania konta oraz wypełniania i wysyłania wniosków można znaleźć na stronie PFRON pod adresem:
https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/info/
Zapraszamy do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 889 777.
Informację można również uzyskać na stornie https://portal-sow.pfron.org.pl oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Stargardzie przy ul. Skarbowej 1, pok. 015 lub telefonicznie 91-48-04-907.