NADZIEJA NA POPRAWĘ STANU DRÓG W 5 GMINACH POWIATU STARGARDZKIEGO!!
Powiat Stargardzki przystąpił do 6 edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – PGR składając 2 wnioski.
W limicie do 2 000 000 zł uwzględniony został I ETAP modernizacji drogi powiatowej 1704Z na odcinku 1 km przebiegający od „Kobylanka Park” w kierunku Morzyczyna w GMINIE KOBYLANKA. W ramach zadania planowane jest wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m każdy) z masy mineralno – bitumicznej dostosowanej do obciążenia ruchem KR-3 oraz pobocza z mieszanki mineralnej o optymalnej szerokości 1,0 m na całej długości odcinka.
W limicie do 8 000 000 zł zaplanowano modernizację następujących dróg powiatowych na odcinkach 1 kilometra:
- 1700Z na odcinku od ul. Morskiej w kierunku miejscowości Klępino w GMINIE STARGARD - w ramach zadania planowane jest wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości6,0 m (2 pasy ruchu po 3 m każdy) z masy mineralno-bitumicznej dostosowanej do obciążenia k-3 oraz poboczy z mieszanki mineralnej o optymalnej szerokości 1 m na całej długości odcinka.
- 1740Z na odcinku od miejscowości Kozy w kierunku Dobrzan w GMINIE DOBRZANY - w ramach zadania planowane jest wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 6,0 m (2 pasy ruchu po 3 m każdy) z masy mineralno-bitumicznej dostosowanej do obciążenia k-3 oraz poboczy z destruktu i kruszywa o optymalnej szerokości 1 m na całej długości odcinka.
- 1737Z na odcinku od miejscowości Tarnowo (przejazd kolejowy) w kierunku miejscowości Modrzewo w GMINIE SUCHAŃ - w ramach zadania planowane jest wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 5,5 m (2 pasy ruchu po 2,75 m każdy) z masy mineralno-bitumicznej dostosowanej do obciążenia k-3 oraz poboczy z destruktu i kruszywa o optymalnej szerokości 1 m na całej długości odcinka.
- 1734Z przejście przez miejscowość Wiechowo I ETAP w GMINIE MARIANOWO - w ramach zadania planowane jest wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 6,0 m (2 pasy ruchu po 3 m każdy) z masy mineralno-bitumicznej dostosowanej do obciążenia k-3 oraz poboczy w postaci zieleńca (humusowanie na głębokość 10 cm z obsianiem trawą).
Na całym przebiegu wszystkich odcinków zaplanowano wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Decyzję o wyborze ww. dróg poprzedziły rozmowy z włodarzami gmin, na których terenie przebiegają. Podpisane zostały stosowne porozumienia intencyjne w zakresie współpracy w ramach współfinansowania zadań inwestycyjnych.
Zaproponowane rozwiązania pozwolą na zmniejszenie uciążliwości ruchu samochodowego oraz poprawią w znaczącym stopniu bezpieczeństwo. Są swoistym startem etapowania modernizacji tych dróg w 5 gminach jednocześnie, co daje możliwości osiągnięcia efektu skali w możliwie krótkim czasie.