Archiwalna Strona Tramwajem- prosto ze Starostwa... - Powiat Stargardzki

Rok intensywnej pracy podsumował Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Stargardzie. Spośród szeregu wydanych dokumentów i zezwoleń, związanych głównie z rejestracją pojazdów, uwagę przykuwa pozwolenie na kierowanie tramwajem. Otrzymał je mieszkaniec powiatu stargardzkiego, zatrudniony w spółce Tramwaje Szczecińskie. Z uwagi na  swoje miejsce zamieszkania, po formalny dokument zezwalający na prowadzenie tramwaju wystąpił do Wydziału Komunikacji przy ul. Skarbowej.

Pozwolenie na kierowanie tramwajem- jako jedyne tego typu dla mieszkańca powiatu- zostało więc ujęte w ubiegłorocznych statystykach Wydziału Komunikacji. Okazuje się, że dokument uprawniający do prowadzenia pojazdu szynowego, wydano w stargardzkim Starostwie po raz pierwszy.

Oprócz uprawnień przysługujących motorniczemu tramwaju, Wydział Komunikacji wydał ogółem 19 zezwoleń, uprawniających do wykonywania zawodu przewoźnika drogowego oraz sześć dla instruktorów nauki jazdy. Zezwolenie na prowadzenie badań technicznych otrzymały również dwie okręgowe stacje pojazdów. W ciągu roku pracownicy wydziału wydali też 3 tys. 451 praw jazdy, oraz 50 blankietów międzynarodowego prawa jazdy.

Jedną z największych pozycji podsumowania ubiegłego roku, stanowi natomiast liczba zarejestrowanych pojazdów. W ujęciu całościowym (bez podziału na auta osobowe, ciężarówki czy jednoślady, albo przyczepy) dokonano rejestracji ponad 12 tys. pojazdów. W  podsumowaniu znalazło się także 12 zarejestrowanych aut elektrycznych, oraz 24 pojazdy z napędem hybrydowym.  Procedurę rejestracji usprawnił wprowadzony w połowie maja system cyfrowej obsługi klientów Wydziału Komunikacji. Dzięki niemu kolejki pod drzwiami wydziału, połączone z  długotrwałym oczekiwaniem na rejestrację należą już do przeszłości.

W ciągu dnia pracy dokonywanych jest ok. 70 rejestracji, oraz blisko 130 czynności pod hasłem „spraw bieżących”. Średnio dziennie wydawanych jest również 70- 90 praw jazdy. Oprócz wprowadzonego  systemu, Wydział Komunikacji został  wzmocniony kadrowo. Dzięki temu funkcjonuje dziewięć stanowisk rejestracji razem z trzema, które  dotyczą spraw bieżących i prawa jazdy. W najbliższym czasie należy również spodziewać się zmian w internetowym systemie rezerwacji miejsc.  Ich celem ma być zwiększenie dostępności biletów, zamawianych przez internet.

Biorąc pod uwagę zmiany wprowadzone w organizacji pracy wydziału, z odbiorem dokumentów uprawniających także do prowadzenia pojazdów szynowych, nie powinno być w nowym roku  większych problemów.

Archiwalna Strona