Zarząd Powiatu Stargardzkiego ogłasza nabór kandydatów na członków Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Stargardzie na kadencję 2025 - 2028
- Kandydatów do Rady mogą zgłaszać działające na terenie powiatu stargardzkiego organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwane dalej organizacjami ( Dz. U. z 2024 poz. 1491 z późn. zm.).
- Każda organizacja może zgłosić jednego przedstawiciela.
- Nabór kandydatów przeprowadzony zostanie w dniach od 1 sierpnia 2025 r. do 21 sierpnia 2025 r. (decyduje data wpływu zgłoszenia do Starostwa Powiatowego).
- Zgłoszenia kandydatów należy dokonywać na karcie zgłoszenia, która stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia, na adres: Starostwo Powiatowe w Stargardzie, ul. Skarbowa 1, 73-110 Stargard.
- Lista kandydatów na członka Rady wraz z informacją o dotychczasowej działalności kandydata na rzecz realizacji zadań publicznych i wskazaniem organizacji zgłaszającej kandydata zostanie opublikowana w terminie do dnia 26 sierpnia 2025 r. na stronie internetowej www.powiatstargardzki.pl w BIP urzędu oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Stargardzie.
- Po publikacji listy, o której mowa w pkt. 5, w przypadku zgłoszenia większej liczby kandydatów niż 5, przeprowadza się głosowanie. Każda organizacja z terenu powiatu stargardzkiego będzie mogła oddać głos maksymalnie na 2 kandydatów na karcie do głosowania. Wzór karty stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- Głosowanie odbędzie się w dniach od 27 sierpnia 2025 r. do 5 września 2025 r.
- Wypełnione karty do głosowania należy składać w kancelarii Starostwa Powiatowego w Stargardzie, ul. Skarbowa 1 do dnia 5 września 2025 r. do godz. 15.00., w zamkniętej kopercie z oznaczeniem organizacji głosującej z dopiskiem „Głosowanie do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Stargardzie 2025 - 2028”.
- W skład Rady wejdzie 5 osób, które uzyskają największą liczbę głosów. W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów wyboru członka Rady dokona Zarząd Powiatu Stargardzkiego.
- W przypadku zgłoszenia mniejszej niż wymagana liczby kandydatów przez organizacje pozarządowe do składu Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Stargardzie przeprowadza się dodatkowe uzupełniające nabory. Procedura uzupełnienia naboru, może być przeprowadzona nie więcej niż dwa razy.
- W przypadku zgłoszenia, do dodatkowych uzupełniających naborów opisanych w pkt 10, większej liczby kandydatów niż wymagana do uzupełnienia składu Rady przeprowadza się każdorazowo głosowanie, przy czym:
- pierwsza procedura uzupełnienia naboru przewiduje zgłaszanie kandydatów w dniach od 10 września 2025 r. do 16 września 2025 r.
- publikacja ostatecznej listy kandydatów nastąpi do dnia 19 września 2025 r.
- w przypadku zgłoszenia większej liczby kandydatów niż wymagana do uzupełnienia składu Rady, przeprowadza się głosowanie w dniach od 22 września 2025 r. do 30 września 2025 r.
- w przypadku zgłoszenia mniejszej niż wymagana liczba kandydatów przeprowadza się drugą procedurę uzupełniającą z terminem zgłaszania kandydatur w dniach od 02 października 2025 r. do 8 października 2025 r. W przypadku zgłoszenia większej liczby kandydatów ponownie przeprowadzone zostanie głosowanie w dniach od 10 października 2025 r. do 16 października 2025 r.
- W przypadku nieuzyskania, w wyniku naborów uzupełniających, wymaganej liczby 5 kandydatów dalszych naborów nie przeprowadza się.
- W przypadku zgłoszenia w naborze opisanym w ust. 3 lub ust. 10 równej liczby 5 kandydatów tj. liczby wymaganej zgodnie z uchwałą Nr XLIII/537/22 Rady Powiatu Stargardzkiego z dnia 26 października 2022 r. w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego, głosowania nie przeprowadza się, a zgłoszeni kandydaci wchodzą w skład Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Stargardzie.